PERSBERICHT: Primeur! Nestlé Professional lanceert het eerste gamma NESCAFÉ-koffiebonen, exclusief voor professionals.

Nestlé Professional lanceert onder het merk NESCAFÉ een nieuw gamma met drie koffies met verse bonen, evenals een nieuw gamma gesofisticeerde en gebruiksvriendelijke combimachines voor koffiebonen/oploskoffie. Het nieuwe gamma gebrande koffiebonen is verkrijgbaar vanaf oktober en voornamelijk bedoeld voor bedrijven, hotels en zorginstellingen. De unieke smaak is koffieliefhebbers wereldwijd op het lijf geschreven.

NESCAFÉ, dé expert in koffiebranden, selecteert al meer dan 80 jaar de beste bonen op basis van zijn deskundige knowhow. Tot voor kort verkocht het merk enkel oploskoffie, maar daar komen nu ook gebrande koffiebonen bij.

˝De toevoeging van hele koffiebonen aan ons portfolio is een eerste stap in de uitbreiding van ons koffieaanbod. Zo gaan we voor een ruimere visie, waarbij we zo goed mogelijk willen beantwoorden aan de steeds hogere verwachtingen van de consumenten op het gebied van authenticiteit en duurzaamheid˝, aldus Véronique Malfait, Trade Marketeer Beverages bij Nestlé Professional Belgilux.

Het nieuwe gamma van NESCAFÉ* onder de loep:

- Nescafé Superiore is een 100% Arabica, afkomstig van landbouwbedrijven die gecertificeerd zijn door de Rainforest Alliance. Deze koffie heeft een volle, aromatische en lichtjes bittere smaak met een toets van amandelnoten.

- Nescafé Selezione is een blend van Arabica en Robusta afkomstig van landbouwbedrijven die gecertificeerd zijn door de Rainforest Alliance. Deze koffie met gemiddelde body balanceert tussen bitter en zuur, mooi afgewerkt met een fruitige en houtachtige toets.

- NESCAFÉ ESPRESSO is een zeer evenwichtige blend van Arabica- en Robusta-bonen. Een prima keuze voor een volle, krachtige espresso met tonen van zwarte chocolade en hazelnoten.

*Het gamma wordt in de toekomst vernieuwd en er worden nieuwe blends aan toegevoegd om liefhebbers van heerlijke koffie nog meer verschillende en innovatieve smaken te laten ontdekken.

Het brede gamma NESCAFÉ-oploskoffie met microkorrels vormt de ideale aanvulling op het gamma hierboven.

Vandaag de dag gaan millennials, jongvolwassenen dus, op zoek naar duurzame, eerlijke producten. Maar liefst 81% van de consumenten zegt dat kwaliteit de belangrijkste factor is bij het kiezen van hun koffiemerk. Bedrijven, hotels en zorginstellingen (bv. rusthuizen en ziekenhuizen) worstelen echter met het dilemma ‘kwaliteit en kostprijs’ tegenover ‘doeltreffendheid’ in hun zoektocht naar een koffiemerk. Dankzij de uitbreiding van zijn gamma biedt NESCAFÉ hen een eenvoudige, gebruiksvriendelijke en heerlijke oplossing.

Nestlé Professional lanceert tegelijkertijd zijn nieuwe assortiment combimachines voor koffiebonen/oploskoffie, Nescafé Milano, waarmee een selectie koffiedranken kan bereid worden. Nog nooit waren koffiemachines zo eenvoudig in gebruik!

NESCAFÉ Milano heeft iets voor elke smaak, inclusief melkdranken en warme chocolademelk. De ruime keuze heerlijke, warme dranken zijn van uitsteke

Ontdek er alles over op www.nestleprofessional.be

Over Nestlé Professional

Over Nescafé

Wereldwijd is NESCAFÉ de meest gedronken koffie, die in bijna alle landen ter wereld wordt verkocht. Per seconde worden er gemiddeld 5500 kopjes NESCAFÉ gedronken. Onze blends komen tegemoet aan de verschillende smaken en voorkeuren over de hele wereld.

Over Nestlé Professional

Nestlé Professional maakt deel uit van de Nestlé-groep. Bij Nestlé Professional worden de ideeën van consumenten wereldwijd aangewend om nieuwe, rendabele professionele oplossingen te bedenken. Wij ontwikkelen specifieke oplossingen op maat van onze klanten en bieden hen advies over de beste en lekkerste dranken voor hun behoeften. Nestlé Professional is ook een inspirerende partner die innoverende en bijzonder kwalitatieve oplossingen biedt via een waaier van drank- en voedingsmerken. Naast de ontwikkeling en verkoop van producten voor consumenten, bedient Nestlé ook de professionele markt (horeca, bedrijven en instellingen) met een breed gamma aan dranken (koffie) en voedingsmiddelen (food) onder verschillende merknamen, zoals MAGGI, CHEF, BUITONI, NESTLÉ Docello, NESCAFÉ, NESQUIK en NESTEA.

Birminghamstraat 221• 1070 Brussel

www.nestleprofessional.be